WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

KELANTAN BERTEMU THAILAND

KOTA BHARU - Setelah pulang dari Manchester, pasukan bola sepak Kelantan kini giat berusaha dengan mengadakan sesi latihan yang lebih tersusun mengikut jadual yang diaturkan.

Latihan tersebut diadakan untuk memperkuatkan lagi pasukan Kijang yang bakal berubah wajah dalam siri kempen merebut Piala Malaysia, dengan beberapa kejutan yang tentunya memberi satu impak yang kuat kepada pasukan ini sendiri.

Kenyataan ini diakui sendiri oleh Ketua Pegawai Operasi Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Mohd Noor Yaacob.

“Selepas kembali daripada England, pengalaman mengadakan latihan bersama pasukan Manchester City dan Birmingham City memberikan pengalaman baru yang dapat dijadikan sebagai sumber inspirasi buat pasukan Red Warrior’s. Pasukan ini akan mencapai tujuan dan im-pian membawa pulang Piala Malaysia, dan ia bukannya mustahil agar dapat mengembalikan kegemilangan bola sepak Kelantan seperti dulu,” ka-tanya.

Sebagai persediaan selain latihan awal, pengurusan Kafa turut mengaturkan dua perlawanan persahabatan dengan dua pasukan daripada negara jiran iaitu Thailand.

“Hari ini, pasukan Kelantan bertemu dengan pasukan bola sepak Narathiwat yang mengungguli Liga Divisyen Dua di Thailand. Manakala perlawanan kedua pula akan diadakan pada 14 September. Kelantan bakal bertemu Pasukan Pattani United. Kedua-dua perlawanan ini akan berlangsung di Stadium Sultan Muhammad-IV pada jam 10.30 malam. Kesemua peminat bola sepak Kelantan dijemput hadir memberikan sokongan selepas menunaikan solat Terawih,” katanya.

Melihat sokongan peminat akhir-akhir ini, pasukan Kelantan dijangka bakal mempamerkan aksi yang lebih menarik dan mendebarkan.

“Peminat bola sepak bakal terhibur dengan persembahan daripada pasukan Kelantan malah pasukan lawan turut akan memberikan cabaran dan saingan yang sengit dan sekiranya Kijang menang mestilah lebih menggembirakan,” katanya.

Kafa dilihat berjaya hari ini, walaupun soal gaji yang tertunggak terdengar lebih terbuka dan ia bagaikan mencabar kewibawaan ekoran beberapa pihak yang membuat tuntutan gaji tertunggak.

“Semua tuntutan ini hasil daripada kejayaan pihak pengurusan yang berjaya membina dan memulihkan imej dan kekuatan Kafa, malah kami cuba untuk berusaha untuk memenuhi segala tuntutan. Tetapi segala tuntutan mestilah berasas kerana kadang kala, adanya pihak yang mengambil kesempatan dengan harapan mendapat ganjaran tanpa sebarang usaha. Kafa kini menubuhkan satu jawatankuasa khas untuk mengkaji tuntutan yang dibuat individu sama ada secara jujur, mengambil kesempatan atau hanya ingin memburukkan nama Kafa,” katanya.

Kafa akan bertang-gungjawab untuk memenuhi segala tuntutan jika individu tersebut boleh mengemukakan dokumen atau kontrak yang sah barulah tuntutan tersebut boleh dipenuhi. Kafa turut merasakan ketidakadilan untuk mereka menanggung hutang piutang 10 hingga 20 tahun dahulu, sedangkan Kafa hari ini yang diterajui Tan Sri Annuar Musa baru berusia hampir dua tahun.

“Bola sepak di Kelantan tidak akan maju jika terpaksa menanggung hutang lapuk dan dibebani dengan tanggungjawab seperti ini. Jika Kafa ada dana sekali pun, lebih baik ia digunakan untuk membiayai kepentingan untuk membangunkan pasukan bola sepak hari ini,” katanya.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.