WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

YOKUK AGIH RM 52,000 RINGANKAN BEBAN OKU

KOTA BHARU - Sejumlah RM52,000 diperuntukkan oleh Yayasan Orang Kurang Upaya Kelantan (Yokuk) kepada klien Yokuk.

Pengasasnya, Datuk Mohd Zaid Ibrahim berkata, agihan zakat berkenaan diberikan bagi mengurangkan beban golongan kurang berkemampuan. Menurutnya, penyampaian zakat itu adalah sebagai persediaan kepada klien-klien Yokuk untuk menyambut Syawal nanti.

“Setiap tahun kita tidak pernah melupakan klien-klien kita dan kali ini kita juga turut mengagihkan sumbangan kepada mereka supaya semua ahli dapat merasakan kegembiraan ketika menyambut hari raya nanti. Bagaimana pun saya menasihatkan supaya sumbangan yang yayasan sampaikan ini dapat digunakan sebaik mungkin demi kepentingan anak-anak dan pengurusan diri tanpa melakukan pembaziran,” katanya.

Beliau juga berharap pada tahun ini semua ahli-ahli Yokuk dapat meraikan hari raya dalam keadaan yang serba sederhana dan berjimat-cermat. Pada program yang sama, seramai 10 orang kurang upaya (OKU) juga turut menerima kerusi roda.

Mohd Zaid juga menyeru kepada mereka yang sebelum ini pernah menerima bantuan kerusi roda dan kini ia tidak digunakan boleh mengembalikan kepada yayasan.

“Kerusi roda ini kita boleh serahkan kepada mereka yang betuk-betul memerlukan dan saya mengharapkan kerjasama daripada mereka yang terlibat. Sekiranya ada dalam kalangan klien kita yang sudah tidak menggunakannya sama ada sudah meninggal dunia atau sebagainya ia boleh dikembalikan dan kita akan menyalurkan kepada pihak lain bagi membantu meringankan beban mereka yang memerlukan,” katanya.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.