WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

PERBANKAN MUDAH ALIH DARI BIMB

Bank Islam Malaysia Berhad (Bank Islam), terus mengorak langkah menawarkan perkhidmatan terbaik apabila menjadi bank pertama di Malaysia menyediakan perkhidmatan perbankan mudah alih sepenuhnya melalui Perbankan Mudah Alih-i Transact At Palm (TAP) yang boleh digunakan pada semua jenis telefon bimbit dan penyedia telekomunikasi utama.

Pengarah Urusannya, Datuk Seri Zukri Samat berkata, pihaknya memperkenalkan perbankan mudah alih tanpa akses Internet bagi membolehkan pemegang akaun menjalankan transaksi perbankan tidak kira di mana dan pada bila-bila masa.

Katanya, menerusi TAP pihaknya menyasarkan sekurang-kurangnya 100,000 pengguna melanggan perkhidmatan itu dalam tempoh 12 bulan.

“Kami percaya dengan adanya perkhidmatan seperti ini pelanggan sedia ada mahupun baru menggunakannya sebagai alternatif terbaik untuk transaksi perbankan sama ada untuk memindahkan wang, membayar bil atau menyemak baki akaun. Pelanggan DiGi, Maxis mahupun Celcom boleh mengaktifkan TAP dengan mudah, namun perlu melakukan dua perkara iaitu melekatkan cip khas dibangunkan bersama syarikat telekomunikasi ke kad sim telefon bimbit dan perlu mempunyai akaun semasa atau akaun simpanan Bank Islam,” katanya.





0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.