WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

UEM BINA RUMAH HAMPIR RM1B DI BRUNEI

Kumpulan UEM melalui anak syarikatnya UEM Builders Bhd. (UEM Builders) berjaya mendapat kontrak terbuka asing untuk membina 4,000 rumah milik Lembaga Pembangunan Ekonomi Brunei (BEDB) bernilai RM970 juta.

Projek itu yang mendapat perkenan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah mewakili komitmen kerajaan negara kecil itu menyediakan rumah kediaman mampu milik kepada rakyatnya. BEDB dalam kenyataannya berkata, UEM Builders telah berjaya memperoleh kontrak terbesar untuk membina rumah kediaman yang dianugerahkan di bawah Skim Perumahan Kebangsaan Brunei.

''Tawaran yang diberikan kepada UEM Builders itu berdasarkan rekodnya dalam melaksanakan projek infrastruktur berskala besar yang telah dilaksanakan di Malaysia, Qatar dan India,'' kata BEDB. Kumpulan UEM dimiliki oleh Khazanah Nasional Bhd. Perjanjian pelaksanaan kontrak itu telah dimeterai oleh Pengerusi Kumpulan UEM, Tan Sri Dr. Tajudin Ali dan Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif UEM Builders , Datuk Ridza Abdoh.

Pada awal tahun ini, BEDB telah menawarkan kontrak membina 2,000 buah rumah di bawah Skim Perumahan Kebangsaan Brunei. BEDB berkata, projek itu akan dilaksanakan dalam tempoh 48 bulan di kawasan seluas 308 hektar berhampiran Kampung Mentiri, Mengkubau di Bandar Seri Begawan.

Projek ini dijangka mengurangkan jumlah menunggu bagi mereka yang ingin memiliki rumah kediaman mampu milik di Brunei serta meningkatkan ekonomi di kawasan sekelilingnya.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.