WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

PIALA MALAYSIA 2009 : PULAU PINANG 1-2 KELANTAN

Dua gol jaringan Indra Putra Mahayudin dan Khalid Jamlus memberikan Kelantan tiga mata berharga di laman lawan. Kelantan dengan bergaya sekali membuka langkah kanan apabila berjaya menundukkan Pulau Pinang di Stadium Bandraya dengan jaringan 2-1.

Kelantan ketinggalan satu gol pada babak pertama, apabila Pulau Pinang berjaya menjaringkan gol melalui M Prakash yang menewaskan Halim Napi. Gol berpunca daripada satu sepakan sudut yang diperolehi oleh Pulau Pinang.

Babak kedua, gol yang dinanti-nantikan akhirnya tiba apabila Kelantan melakukan satu pertukaran memasukkan Che Hishamudin mengantikan Ezrie Shafizie pada minit ke-61 dan hasilnya, dalam masa empat minit selepas itu, gerakan dan segala permainan pemain Kelantan mula agresif dan pantas.

Melihat permainan semakin pantas, Indra yang berjaya melarikan bola dari pertahanan lawan dijatuhkan didalam kotak penalti. Indra yang mengambil sepakan tersebut berjaya menjaringkan gol pertama Kelantan pada minit ke-65 menggamatkan hampir kira-kira 200 penyokong Kelantan yang hadir ke stadium.

Lapan minit kemudian, giliran Khalid Jamlus pula menjaringkan gol apabila mendapat hantaran dari luar kotak penalti. Khalid yang tidak dicabar terus menolak bola ke gawang untuk gol kedua Kelantan pada minit ke-73.

Gol tersebut membuatkan penyokong Kelantan melonjak kegembiraan menyebabkan beberapa dari penyokong lawan melakukan tindakan luar kawalan lalu menyebabkan pergaduhan. Polis bertindak pantas dengan mengasingkan semua penyokong Kelantan ke satu sudut yang jauh dari penyokong Pulau Pinang.


0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.