WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

SULAIMAN MAHBOB PENGERUSI MIDA

TAN Sri Sulaiman Mahbob dilantik sebagai Pengerusi Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (Mida) yang baru, berkuat kuasa esok.

Beliau menggantikan Tan Sri Zainal Abidin Sulong yang bersara hari ini selepas berkhidmat selama 21 tahun setengah di Mida, iaitu tempoh perkhidmatan pengerusi paling lama di agensi di bawah Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti) itu. Sulaiman mempunyai pengalaman luas dan berkhidmat dengan kerajaan lebih 38 tahun dalam pelbagai kapasiti, termasuk sebagai Ketua Pengarah Unit Perancang Ekonomi (EPU) di Jabatan Perdana Menteri, sebelum bersara daripada jawatan itu pada 17 Jun lalu.

Beliau juga pernah menjawat jawatan sebagai Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna serta Ketua Sekretariat Majlis Tindakan Ekonomi Negara (MTEN) ketika krisis kewangan 1997/98.

Sementara itu, Sulaiman berkata, Mida telah merekodkan pencapaian terbaik, khususnya dalam sektor perkhidmatan dan perindustrian. Sehubungan itu, katanya, beliau yakin agensi itu akan terus mengekalkan prestasi cemerlang berkenaan.

"Saya akan berusaha meneruskan pencapaian terbaik itu menerusi piawaian yang dibangunkan oleh pengerusi Mida yang terdahulu," katanya pada majlis serah tugas di Kuala Lumpur. Hadir sama, Zainal Abidin dan Ketua Pengarah Mida, Datuk Jalilah Baba.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.