WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

KEADAAN SULTAN KELANTAN SEMAKIN PULIH

KOTA BHARU - Sultan Kelantan, Sultan Ismail Petra Ibni Sultan Yahya Petra yang kini menerima rawatan di Singapura, semakin pulih daripada trauma saraf otak akibat serangan jantung pada Mei lalu.

Menurut kenyataan Pejabat Sultan Kelantan semalam, pasukan perubatan Hospital Mount Elizabeth, Singapura amat berpuas hati dengan kemajuan yang ditunjukkan oleh Tuanku.

"Penyakit jantung Tuanku telah pulih dan dalam keadaan stabil. Buat masa sekarang, Tuanku boleh mengambil sedikit minuman dan santapan.

"Tuanku buat masa ini sedang menjalani rawatan fisioterapi yang intensif. Pasukan Perubatan Hospital Mount Elizabeth menjangkakan yang Tuanku akan mencapai pemulihan dalam percakapan dan peringatan," katanya.

Kenyataan itu menjelaskan kemajuan Tuanku adalah hasil kerjasama rapat antara pasukan perubatan daripada HUSM, Hospital Raja Perempuan Zainab II dan kumpulan pakar dari Hospital Mount Elizabeth yang diketuai oleh Datuk Dr. Richard Ng.

Baginda dimasukkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian sejak 14 Mei lalu akibat masalah jantung dan menerima rawatan lanjut di Hospital Mount Elizabeth sejak 24 Mei lalu.

Berikutan kegeringan Baginda, Tengku Mahkota Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra dilantik sebagai Pemangku Raja sehingga Sultan Kelantan sembuh. - Bernama.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.