WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

CSL SEDIA BIASISWA RM10 J IKUTI DIPLOMA DI UTM

PENGELUAR telefon bimbit tempatan, Kumpulan Syarikat CSL (CSL) menyediakan biasiswa RM10 juta untuk pelajar mengikuti Diploma Eksekutif Perniagaan Runcit dan Pengurusan Teknologi di Universiti Teknologi Malaysia (UTM).

Naib Pengerusi Eksekutif CSL, Megat Radzman Megat Khairuddin, berkata pemberian biasiswa itu bertujuan menambah bilangan usahawan Bumiputera dalam perniagaan alat telekomunikasi di negara ini.

Sambil menjelaskan jumlah Bumiputera terbabit dalam perniagaan itu ketika ini terlalu sedikit, beliau berkata program dengan kerjasama UTM itu akan dilancarkan Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin dalam tempoh terdekat. "Setiap pelajar akan menerima elaun kira-kira RM800 bagi setiap sesi pengajian sepanjang tiga tahun mereka mengikuti diploma berkenaan.

"Setelah tamat pengajian, usahawan ini boleh membuka premis perniagaan sendiri atau berkhidmat dengan syarikat kami," katanya selepas merasmikan kedai alat telekomunikasi CSL di Plaza Alam Sentral, Shah Alam, baru-baru ini.

Megat Radzman berkata, pihaknya menyasarkan 1,000 usahawan Bumiputera dalam perniagaan itu dapat dilahirkan menjelang 2010 di seluruh negara selaras usaha meningkatkan prestasi ekonomi syarikat. Katanya, perniagaan seumpama itu memerlukan komitmen dan rangkaian kukuh untuk berjaya dan ia boleh dilakukan jika bilangan usahawan Bumiputera sudah bertambah, selain minat seseorang untuk menceburi perniagaan itu.

"Kami mahu lebih ramai Bumiputera menjalankan perniagaan alat telekomunikasi ini, bukan menjadi pembeli atau pelanggan saja," katanya.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.