WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

THE WANS [TEMAN SEJATI]



Walaupun mereka bukannya lahir dari keluarga yang berdarah seni, tapi minat yang mendalam terhadap seni muzik telah menyebabkan mereka terjebak ke kancah ini, dan setelah 7 tahun senang dan serasi bermain muzik sesama mereka akhirnya mereka membuat keputusan untuk bergiat secara pro-aktif dalam bidang ini dengan menubuhkan sebuah band indie dan menamakannya 'TheWans' sekitar tahun 2006.

Uniknya band ini di namakan 'TheWans' bersempena nama ahli-ahli kumpulan ini yang terdiri dari 3 orang bersaudara iaitu, Wan Syahrul Amry (lead vocal), Wan Mohd Firdaus (guitar) dan Wan Ahmad Naqiuddin (bassist) bersama rakan baik mereka Feisal Mustak (drummer) dan lead guitarist jemputan iaitu Bard Stellar.

Mengetengahkan irama versi alternative pop rock dengan penampilan imej Kelantanist Pop Culture band ini mempunyai pengaruh kuat di pantai timur tanah air, tempat kelahiran mereka, bermula denga single pertama mereka yang menyelitkan experimental nasyid pop Teman Sejati yang pernah di popularkan oleh kumpulan nasyid Brothers.

Baru-baru ini TheWans telah melahirkan single kedua mereka 'Sepak Gomo' yang ditujukan khas sebagai tanda apresiasi kepada seluruh warga The Red Warriors iaitu pasukan bola sepak Kelantan. Lagu yang di garap khas ini di harapkan dapat menaikkan lagi semangat sokongan terhadap pasukan kesayangan mereka ini.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.