WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

M RAJOLI KE RAHMATULLAH

Pelakon dan pelawak, Haji Mohd Rajoli @ Mohd Rajab Bin Mohamed Zain atau lebih di kenali dengan nama M Rajoli (64 tahun), telah meninggal dunia di Hospital Ampang, Kuala Lumpur, jam 10.45 malam tadi (17 September 2010) akibat sesak nafas selepas terlantar sakit lebih setahun lalu.

Allahyarham sebelum ini menerima rawatan sejak 2008 selepas disahkan menghidap penyakit Lymphoma ataupun Penyakit Barah Kelenjar Otak. Akibat kesan dari penyakit dan rawatan yang dijalani, beliau lumpuh hampir seluruh anggota. M. Rajoli yang hampir setahun terbaring di rumahnya di AU3, Keramat Kuala Lumpur, di masukkan ke hospital selepas mengalami kesukaran bernafas.

M Rajoli merupakan seorang pelakon veteran dari era lewat 70-an dan cukup dikenali dengan lakonannya yang begitu versatil dan bersahaja. Selain berlakon, beliau juga merupakan seorang pelukis. Selain membawa watak komedi dalam lakonannya, beliau juga pernah membawakan watak seorang yang alim dan kuat pegangan agama dalam banyak filem dan drama.

M. Rajoli meninggal dunia di sisi isteri pertamanya, Hashimah Mohd. Din dan anak bongsu, Mohd. Ariff (23 tahun).

Allahyarham meninggalkan dua orang isteri, Hashimah dan Hajah Wan Chik dan lapan orang anak. Bersama Hashimah, M. Rajoli mempunyai empat orang anak iaitu Siti Zaleha (34 tahun), Nur Muhammad (33 tahun), Siti Nazirah (27 tahun), dan Mohd. Ariff (23 tahun).

Biodata M Rajoli

Nama Penuh : Haji Mohd Rajoli Bin Mohamed Zin
Tarikh Lahir : 7 April 1945
Tempat Lahir : Pasir Mas, Kelantan
Bangsa : Melayu
Bahasa : Bahasa Inggeris, Bahasa Melayu
Kerjaya : Pelakon, Pelukis

M RAJOLI [BACAAN TALKIN]



ANTARA LAKONAN M RAJOLI


0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.