WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

MOHD ZIN DILANTIK PENGERUSI KTMB

Bekas Menteri Kerja Raya, Datuk Seri Ir Mohd Zin Mohamed, dilantik sebagai Pengerusi Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) menggantikan Tan Sri Lim Ah Lek berkuatkuasa 1 Oktober 2009.

Menurut kenyataan Unit Komunikasi Korporat KTMB hari ini, pelantikan itu dibuat Kementerian Kewangan untuk tempoh dua tahun.

Mohd Zin yang juga Ahli Parlimen Sepang, Selangor, pernah menjawat beberapa jawatan penting dalam syarikat terkemuka di negara ini termasuk anggota Lembaga Pengarah untuk Perbadanan Putrajaya dan Telekom Malaysia Berhad.

Beliau memiliki kepakaran dalam bidang kejuruteraan awam peringkat sarjana dari Universiti Bradley, Peoria, Amerika Syarikat, dan jurutera profesional berdaftar dengan Lembaga Jurutera Malaysia selain Ahli Persatuan Jurutera Awam Amerika Syarikat.

Pembabitan politik beliau bermula pada 1986 dan dipilih sebagai Ahli Majlis Tertinggi Umno untuk penggal kedua dan Ketua Umno Bahagian Sepang sejak 2004 selain pernah menjadi Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan (BNBBC).

Mohd Zin adalah Presiden Alumni Universiti Teknologi Mara (UiTM) dan pernah memegang jawatan Timbalan Menteri Kerja Raya dari 2004 hingga 2008.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.