WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

PIALA MALAYSIA 2009 : ATM 1 - 2 KELANTAN

Menang Lagi. Misi mengutip tiga mata penuh di Stadium Selayang dalam perlawanan ketiga saingan Piala Malaysia berjaya diterjemahkan Kelantan apabila menundukkan pasukan tuan rumah, Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dengan jaringan 2-1 malam tadi.

Kemenangan ini mengukuhkan kedudukan Kelantan di persada kumpulan E dengan mengutip sembilan mata maksimum meninggalkan pasukan lain.

Gol kemenangan Kelantan adalah berpunca daripada jaringan Norfarhan Mohamed pada saat-saat akhir membuatkan sepuluh ribu penyokong Kelantan yang membanjiri Stadium Selayang melonjak-lonjak kegembiraan menyambut jaringan tersebut.

Pada awal perlawanan, Kelantan melakukan serangan pantas melalui rangkaian Norfarhan Mohamed dan Khalid Jamlus tetapi benteng Angkatan Tentera Malaysia bertindak cemerlang menahan segala asakan dari penyerang Kelantan.

Sehinggalah minit ke-18, Norfarhan dijatuhkan didalam kotak penalti menyebabkan pengadil bertugas tidak teragak-agak memberikan sepakan penalti kepada Kelantan. Sepakan tersebut mudah disempurnakan oleh Indra Putra untuk memberikan gol pendahuluan kepada skuad Kijang.

Ketika perlawanan separuh masa pertama berbaki lapan minit, tanpa disangka-sangka ATM melakukan serangan pantas ke kubu Kelantan. Serangan itu membuahkan hasil apabila pemain Kelantan tidak sempat turun mempertahankan pintu gol yang dikawal Halim Napi untuk gol penyamaan ATM.

Bersambung babak kedua, Kelantan membuat dua pertukaran mengeluarkan Ailim digantikan dengan Che Hishamudin. Kemasukan Che Hishamudin memberikan nafas baru apabila pemain licik ini sentiasa bergerak cergas mengancam gawang lawan.

Untuk menambahkan lagi sengat, Kelantan melakukan satu lagi pertukaran mengeluarkan Khalid mengantikannya dengan Faizol Che Noh. Tetapi kemasukan pemain ini mengundang rasa marah penonton apabila kelihatan seakan-akan Faizol menumpang didalam skuad Kelantan. Faizol melakukan beberapa kesilapan mudah mengundang cemuhan peminat yang hadir.

Bagi membantu jentera serangan memburu gol, B Sathianathan melakukan pertukaran memasukkan Nor Hisham Hasan mengantikan Daudsu yang sedikit keletihan.

Sehinggalah minit ke-82, Faizol mendapat peluang apabila berdepan satu lawan satu dengan penjaga gol ATM tetapi bola sepakannya dapat diselamatkan.

Ketika keputusan dilihat akan berkesudahan dengan seri, Norfarhan hadir sebagai wira apabila berjaya menjaringkan gol kemenangan Kelantan pada minit ke-90. Gol berpunca dari hantaran lintang kepada farhan dan dia yang berseorangan merembat kencang menewaskan sama sekali penjaga gol ATM. Gol tersebut mengembirakan semua penyokong Kelantan di Stadium Selayang walaupun kelihatan ramai peminat sudah pun keluar meninggalkan stadium.

Tidak lama kemudian wisel penamat dibunyikan memberikan kemenangan ketiga Kelantan seterusnya mengukuhkan kedudukan Kelantan di tangga teratas saingan Piala Malaysia Kumpulan E.

Keputusan Piala Malaysia 2009 : 2 & 3 Oktober 2009

Kumpulan A

Perlis
Melaka

1 - 2
3 - 3

KL Plus
Pahang

Kumpulan B

Terengganu
Sarawak

0 - 1
1 - 4

N. Sembilan
Johor

Kumpulan C

Johor FC
Kuala Lumpur

0 - 2
0 - 0

Perak
UPB MyTeam

Kumpulan D

Sabah
Selangor

2 - 0
3 - 2

PDRM
KM Naza

Kumpulan E

ATM
Kedah

1 - 2
0 - 1

Kelantan
Pulau Pinang

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.