WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

CERITA SEORANG BEKAS KRISTIAN

1. Kita amat susah untuk melihat penganut agama Islam menghina agama lain. Tetapi agama Islam amat mudah untuk kita lihat dihina oleh agama lain. Pasti ada sesuatu yang tidak kita ketahui mengapa bukan islam ini sakit hati sangat dengan Islam.

2. Kebanyakan anda yang bukan beragama Islam, banyak membaca mengenai keburukan Islam di Internet atau buku. Anda sendiri tidak cuba mencari kebenaran mengenai agama ini. Cuba rungkai apa yang terisi di dalam al-Quran dan keluarkan walau satu patah ayat pun yang silap.

3. Alhamdulillah, saya dilahirkan sebagai seorang yang beragama Islam. Orang kata Islam turun-temurun bermula dari nenek moyang kita dulu. Jika anda seorang Kristian, anda tidak pernah bersalah sebenarnya kerana anda juga Kristian turun-temurun. Jadi bila anda sudah dewasa, gunalah akan fikiran menilai mana yang baik dan mana yang tidak baik. Jangan jadi buta.

4. Jangan melihat dari sesetengah sikap orang Islam yang tidak betul untuk anda bandingkan Islam dengan mana-mana agama. Di mana mereka hanya berdiri atas nama Islam tetapi tidak benar-benar mengikuti akan agamanya. Carilah mereka yang benar-benar layak.

5. Kewujudan Allah telah banyak terbukti. Bukti akan kewujudanNya kalau mencari sendiri di Youtube, begitu banyak sekali. Sekarang saat ini, heboh diperkatakan mengenai ayat Quran di badan bayi, masih tidak cukup? Di manakah bukti kewujudan agama lain? Sampai mati tidak akan jumpa. Percayalah.

Buka minda, tenangkan hati, sucikan jiwa dan ikuti video berikut.



Yusha (Joshua) Evans was raised by his grandparents in Greenville, South Carolina in a very strict Methodist home. In his teenage years, he became very involved in the church and was studying at a small Bible college in his hometown with the intention of eventually enrolling in Bob Jones University. He was learning to read the Bible in Hebrew and Greek and was very interested in textual criticism of the Bible. It was during these years of intense Bible study that he read the Bible cover to cover a half a dozen times. In doing so, he realized there were many inconsistencies and contradictions. He realized the Bible was not the inerrant Word of God as he had always been taught. He eventually left Christianity and searched for the truth about God elsewhere.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.