WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

LESEN FRANCAISOR MENIPU AKAN DIBATALKAN

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) memberi amaran keras tidak akan teragak-agak membatalkan lesen francaisor jika terbukti mereka berniat menipu.

Menterinya, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, KPDNKK akan mengambil tindakan mahkamah berdasarkan Akta Francaisor 1998 di mana sesiapa yang didapati bersalah boleh dihukum penjara.

"Terdapat beberapa aduan mengenai francaisor yang tukar syarat dan dasar mengikut sesuka hati mereka tanpa merujuk KPDNKK. Ini kita akan ambil tindakan," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan lebih 40 francaisi yang mempunyai masalah dengan francaisor masing-masing di kementeriannya di sini semalam.

Pada pertemuan itu francaisi terbabit mendakwa terdapat penindasan dan ketidakadilan yang dilakukan oleh francaisor sehingga menyebabkan kerugian di kalangan mereka.

Ismail berkata, pihaknya juga mendapat aduan mengenai segelintir francaisor yang cuba mengubah syarat perjanjian dan polisi sesuka hati tanpa merujuk kepada Bahagian Pembangunan Francais KPDNKK.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.