WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

KELANTAN MULAKAN LANGKAH AWAL REBUT PIALA MALAYSIA

Jaringan pasukan Kijang yang disempurnakan Mohd Faizol Che Noh dan Mohd Nizad Ayub membuktikan The Red Warrior’s mampu untuk memberikan saingan sengit kepada pasukan antarabangsa.

Perlawanan persahabatan dengan Manchester City di pusat latihan mereka di Carrington, Manchester pada 18 Ogos lalu berkesudahan dengan keputusan di luar jangkaan apabila The Red Warrior’s berjaya menyempurnakan dua gol.

Walau tewas, 2-5, Ke-lantan telah membuktikan yang mereka turut berke-bolehan dan mampu memberi saingan kepada pasukan lawan.

Manakala pada 20 Ogos, pasukan Kelantan bertemu pula dengan pasukan Birmingham City. Pasukan tersebut menurunkan pasukan simpanan mereka berserta dengan beberapa pemain senior, termasuk Lee Bowyer.

Kijang ditewaskan lima gol tanpa balas ketika perlawanan yang diadakan di pusat latihan Birmingham City, Wast Hill Training Center, di pinggir bandar Birmingham.

Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Pasukan Kelantan, Azman Ibrahim berkata, walaupun tewas dalam kedua-dua perlawanan tersebut, pemain Pahlawan Merah mendapat satu pengalaman yang amat berharga.

“Pendedahan seperti ini amat berguna dan jarang sekali diperolehi oleh pasukan dari Malaysia. Pasukan simpanan Manchester City dan Birmingham City mempamerkan satu permainan yang amat baik dan teratur sekali.

“Untuk makluman, pasukan kita berhadapan dengan sebuah pasukan yang dikenali malah Manchester City merupakan juara bertahan bagi Liga Simpanan England untuk musim yg lalu,” katanya.

Kini pasukan Kelantan telah memulakan sesi latihan bermula pada 1 September lalu sebagai persiapan menghadapi kempen Piala Malaysia yang akan bermula pada 26 Sep-tember 2009.

“Dua orang pemain iaitu Nazrulerwan Makmur daripada Felda United dan Norhisyam Hassan daripada T-Team juga telah bersama-sama menjalani latihan. Mereka berdua telah dipinjam untuk pertandingan Piala Malaysia.

“Beberapa perlawanan persahabatan telah diatur untuk memantapkan lagi persediaan pasukan. Selepas ini, Kelantan akan menjalani latihan setiap hari di Stadium Sultan Muhammad Ke-1V sehingga 18 September kecuali hari Ahad sebe-lum bercuti sempena sam-butan hari raya selama tiga hari,” katanya.

Menurutnya, latihan akan disambung semula bermula pada 22 September kerana Kelantan akan berhadapan dengan Pasukan Pulau Pinang di Stadium Bandaraya pada 26 September akan datang.

Selepas itu, katanya, Kijang bakal bertemu dengan pasukan Kedah di tempat sendiri Stadium Sultan Muhammad Ke-IV pada 29 September.

“Saya berharap agar peminat setia pasukan Kelantan akan hadir bagi memberikan sokongan yang sepenuhnya untuk memastikan pasukan kita mara ke pusingan yang seterusnya nanti,” katanya.

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.