WEBSITE INI DALAM EDISI PERCUBAAN

.

ANCAMAN : POLITICAL GRIND PUNK HARDCORE


Band Ancaman yang berkonsepkan political Grind Punk Hardcore ini berasal dari Kota Bharu, Kelantan. Ahli asal iaitu Hafeez Aman, Poodien, Azril dan Faisal.

Mencuba untuk membuat suara yang pelbagai, mereka memutuskan untuk membatalkan pembentukan konvensional sebuah band dan memilih untuk hanya menggunakan gitar bass dan drum sahaja di ikuti dengan 3 vokalis.

Dipengaruhi oleh elemen band Death, Agathocles, Code 13 dan Locals Parkinson, mereka berhasil menyusun lagu-lagu mereka sendiri dan melodi.

Mereka berhasil meriliskan demo latihan yang disebut sebagai Let The Dove Fly Free pada tahun 2000. Selepas itu, aktiviti mereka amat terbatas kerana semua anggotanya masing-masing melanjutkan pelajaran ke luar Kelantan. Demo terdiri dengan 5 lagu yang asal dan tidak tersedia kecuali beberapa eksemplar diberikan kepada teman-teman yang menyatakan minatnya dalam memiliki demo.

8 tahun setelah pembikinan album pertama, perbincangan telah dibuat untuk bersatu semula, tapi tidak dianggap serius. Untuk saat ini, band Ancaman bergerak maju dalam sebuah versi dari seorang projek band didalangi oleh penulis lirik dan lagu penulis, Hafeez Aman.

LINK

0 KOMEN:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.